Pomoc w podjeciu decyzji Fabia 1.9 SDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzychuzzz
    Classic
    • 2016
    • 26

    Pomoc w podjeciu decyzji Fabia 1.9 SDI

    Zamieszczone przez ejko
    Zrobiłbym remont bez dwóch zdań, tylko musiałbym mieć pewność że to pierścienie.
    pisałem już gdzieś na forum - w BFQ z przebiegiem 180kkm ze zużyciem w okolicach 2,5-3L/10tys zrobiłem uszczelniacze, pierścienie i UPG. po tym branie oleju kompletnie ustało. teraz zbieram na podobną operację w bieżącym BSE, bo zużycie mam podobne niezależnie od wlanego oleju - czy to 5w40HC (LM TT4100, ELF), czy 0w40 GTL (Shell) czy 5w50 (Neste).
    Oczywiście warto lać lepszy olej, bo różnica w dźwiękach silnika pomiędzy Elf 5w40 a Neste 5w50 to przepaść na korzyść tego drugiego - mam obecnie wlanego właśnie elfa i powyżej 3,5k rpm aż uszy bolą od dźwięków przypominających bulgoczący traktor

    co do motula x-cess 5w40 - a też sprawdzę przy kolejnej wymianie, choć nadziei na poprawę nie mam
  • misza_zabrze
    L&K
    • 2013
    • 1371
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BLR 2.0 FSI 150 KM

    #2
    Pomoc w podjeciu decyzji Fabia 1.9 SDI

    Witam serdecznie. Prosze o pomoc w podjeciu decyzji. Trafila mi sie okazja zakupu Fabii 1.9 SDI

    Przebieg: 265000
    Rok pr: 2002
    Auto na chodzie odpala z kopa, zero dymu z wydechu pracuje rowno nie szarpie itp.

    Na chwile obecna do naprawy:
    Rozrzad (wymiana)
    Sprzeglo (jeszcze troche pociagnie chociaz bierze juz bardzo wysoko)
    Przednie reflektory (dadza jeszcze rade poprostu zbielaly )
    Termostat (obudowa bo cieknie)
    To tak na teraz z malo szczegolowych ogledzin.

    Autko ma sluzyc do dojazdow do pracy i okazyjne szybkie zakupy, treningi itp.

    Problem jaki mam to taki ze od nowosci posiadamy Seicento 900+lpg Autko tanie w utrzymaniu, zarowno czesci, jak i cala reszta. Poza tym przywiazanie i fakt ze jest jak dziecko

    Posiadamy rowniez Octavie II i wiem jak dorgie moga byc czesci.

    Slyszalem ze 1.9 SDI sa nie do zdarcia i kreca bardzo duze przebiegi Moze ktos sie wypowiedziec.

    Zdaje sobie sprawe ze glupio to brzmi zastanawiac sie miedzy Seicento a Fabia ...ale musze przekonac narzeczona , wiec

    HELP !!
    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
    Obecnie -> Seicento 900+LPG
    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
    Bylo ->GOLF 3 1.8

    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez misza_zabrze
      Slyszalem ze 1.9 SDI sa nie do zdarcia i kreca bardzo duze przebiegi Moze ktos sie wypowiedziec.
      miałem styczność z takowym silnikiem z przebiegiem 360 tys....i złego słowa nie powiem. Ciut głośniejszy tylko od 1,9tdi.
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • misza_zabrze
        L&K
        • 2013
        • 1371
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BLR 2.0 FSI 150 KM

        #4
        piotrek_os, nie jestem fanem diesli i wole benzyniaki, ale goly 1.9 (starej) konstrukcji przezyja jeszcze niejeden nowy (2.0 TDI z felerna pompa oleju )

        Tato mial golfa 1,6D i nie do zajechania silnik, cos mam nawet wrazenie ze chyba nawet podobna konstrukcja.

        Wielkie dzieki za pomoc no i pierwszy + idzie na TAK
        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
        Obecnie -> Seicento 900+LPG
        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
        Bylo ->GOLF 3 1.8

        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

        Komentarz

        • peb
          Rider
          • 2010
          • 254
          • Roomster (5J)

          #5
          Miałem u siebie w firmie 4 SDI, 3 wytrzymały ponad 350 tys i zapewne gdzieś jeżdżą. w jednej poszła pompa przy 290 tys. Samochód bardzo oszczędny w 4 osoby + bagaż i rowery Łódź-Zakopane (2 tygodnie jazdy po górach wiadomo że nie jakieś długie odcinki)-Łódź na 1 baku. Seicento jest troche bardziej zrywne. SDI tak powyżej 100 robi się wołkowate. jedyna wada samochodu to skrzynie lecą 200-250 tys. Masz tam 1-masę i drgania się przenoszą. Robiłem w każdej. Robiłem regenerację w Pabianicach w łódzkim koszt 700-800zł i bez problemu do końca. Moje doświadczenia bardzo pozytywne.
          Wyprzedaż garażowa
          Różności od książek przez budowlankę po części moto

          https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60

          Większość ofert dla OCP do negocjacji :P

          Komentarz

          • misza_zabrze
            L&K
            • 2013
            • 1371
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BLR 2.0 FSI 150 KM

            #6
            Dzieki za info. Niestey zrezygnowalem z auta co mnie pewnie bedzie trapilo przez kolejne kilka dni. Powodow bylo kilka. Do w/w doszlo
            Chlodnica
            Rury klimy bo ciekly
            Czujnik temp do wskazowki
            Lakier schodzil platami z dachu i maski Nie farba tylko lakier.
            Tylny tlumik
            Ponadto gdy lekko sie zagrzal obroty same sie podnosily I spadaly co jakis czas.
            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
            Obecnie -> Seicento 900+LPG
            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
            Bylo ->GOLF 3 1.8

            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

            Komentarz

            • elpolacco
              L&K
              • 2010
              • 1372
              • Volkswagen
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              Miałem 3 lata SDI i byłem z niego bardzo zadowolony. Jaka auto do pracy i na dojazd do szkoły (100km w jedną stronę) była idealna. Przy mrozie ponad -30st.C nie było problemów z palenie. Podchodziłem, podgrzałem dwa razy i cyk - pali Z paliwem miałem problem tylko podczas pierwszej zimy gdy nie wymieniłem filtra i pewnego wieczoru zamarzł. Od tamtej pory wymiana przed każdą zimą i ewentualnie jakiś dodatek do paliwa i żadnego problemu z mrozami. W tym samym czasie rodzice meli tak samo SDI tylko jeszcze dłużej i po ok. 2 latach powrócili do Fabii SDI tylko, że o 5lat młodszej i z klimą co było tym razem warunkiem. Swojego SDI-ka bym nie sprzedał gdyby nie to, że była wersja Classic i totalny golas. Ze znalezieniem kupca długo nie musiałem czekać pomimo braku wyposażenia Sprzedałem ją bez wystawiania zdjęć w ogłoszeniu i za naprawdę dobrą cenę.

              Po Fabii rozglądałem się za Golfem V 2.0SDI, ale to nie ta sama konstrukcja bo już na pompowtryskach i bardziej skomplikowana niż mój były traktorek.
              VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

              Komentarz

              Pracuję...